11 Dec 2013

Insan Istimewa Dalam Kenangan...


Baru-baru ini, kita dikejutkan dengan berita kematian salah seorang anak muda yang bernama Ahmad Ammar Bin Ahmad Azzam di Turki. Sebenarnya, saya pun tidak mengetahui kisah sebenar tentang Ahmad Ammar ini. Saya hanya mendapatkan sumber-sumber yang ada dalam internet dan sebagainya sebagai rujukan.

Menurut apa yang saya boleh dapat daripada beliau:-
  1. Beliau sedang menuntut ilmu di Turki
  2. Beliau juga banyak berjasa pada masyarakat dan dalam ilmu agama
  3. Beliau juga aktif berdakwah
  4. Beliau juga banyak mengikuti aktiviti kemanusiaan seperti Syria dan sebagainya
Berdasarkan maklumat diatas barulah saya tahu kenapa orang ramai sibuk cakap pasal Ahmad Ammar ini. Bagi saya, beliau seorang yang bagus dan juga terbaik untuk dijadikan idola selain daripada Rasulullah yang turut menjadi idola kita juga.

Saya kongsikan serba sedikit tempat makam beliau di Turki.....


Pusara Beliau

Keluarga Beliau

 Makam beliau bersebelahan dengan padang bola 

Nota: Utk makluman, ada sedikit kesilapan maklumat pada butiran papan sementara di pusara, ejaan nama ayahandanya dan juga tarikh kematian (O.T.) yang sebetulnya adalah pada 2 Nov 2013. Ianya sudah dalam makluman saudara Hayrat yg mengurus dan seterusnya akan meletakkan batu nesan pusara selepas 3 bulan, memberi masa yang cukup agar tanah pusara dapat mendap dan lebih padat terlebih dahulu.

Sumber gambar: FB Nur Azlina

Disini juga, saya ingin mengucapkn takziah pada keluarga beliau. Apa yang pasti, syurgalah tempat Ahmad Ammar ini. Semoga usaha beliau yang beliau lakukan selama ini mendapat keredaan Allah S.W.T.. Insya Allah




Sedikit catatan beliau:-

No comments:

Post a Comment

Where Are U From?