31 Oct 2012

Kontroversi Sebuah Tarian

Assalamualaikum w.b.t


Tentu ramai yang dah tahu tentang tarian gangnam style yang semakin menjadi kegilaan orang ramai. Gangnam ini merupaka salah satu tarian yang berasal daripada korea(kalau tak silap). Walaupun tarian ini merupakan kegilaan ramai terutamanya orang melayu yang bergelar Islam di Malaysia ini tetapi persoalannya adakah agama Islam membenarkannya??? Persoalan yang rumit untuk menjawabnya kan


Okaylah biar saya yang jawab.... Jawapan saya senang je Tak Boleh. 

Apa sebabnya...  Nak tahu lagi 

Ia merupakan salah satu cara untuk yahudi menjatuhkan  Islam. Memang masyarakat 'Melayu' kita sekarang ini mudah kena terpedaya dengan fitnah yahudi nasib, bukan fitnah dajjal. Kalau tak  tahulah apa yang jadi kan. Nauzubillah...... 

Sebenarnya kita pun ada jugak tarian kita sendiri. Tapi kenapa kita tak ikut. Kenapa kita ikut tarian yang lucah tu. Islam dah cakap Barangsiapa yang menyerupai suatu kaum, maka ia termasuk golongan mereka”.   Mahu ke kita jadi macam mereka main ikut je.... Kita pun ada kita punya sendiri. Islam mengajar kita dengan sopan santunnya, lemah lembutnya, bijak pandainya. Tapi kenapa kita masih nak ikut si yahudi tu. Bila si yahudi tu hina nabi kita, kita marah, mengamuk macam nak teranjang si Yahudi tu yang kononnya kita sayang sangat Rasulullah S.A.W.. Tapi apa yang yahudi semua buat tu kita ikut je.... Tariannya Gangnam tulah terutamanya.... Zaman sekarang ini memang pelik, yang Islam dah susun cantik dan kemas pulak tu, mengapa kita tak ikut. Yang nak ikut sangat tue yang yahudi buat tulah..... Mulut je cakap sayang kat Rasulullah tapi hakikatnya...... lue fikirlah sendiri  

Maaf kalau saya terkasar bahasa..... Ini jelah cara saya tegur orang.... Orang cakap saya ini mulut laser. Tak tahulah betul ke tak kan? Saya marah bukan sebab benci, saya marah sebab saya sayang pada masyarakat Melayu saya yang Islam  sekarang ini.  Okaylah sebagai conclusionnye kepada kita semua "Janganlah kita ikut sebarang budaya yang ada sekarang ni... Ikutlah Islam bukan Ikut Yahudi".............. 

No comments:

Post a Comment

Where Are U From?