31 Mar 2012

Bunuh Diri dengan Rokok

Assalamualaikum w.b.t. Hari ini adalah hari yang terakhir untuk bulan Mac bukan?.... Sempena hari yang terakhir ini saya mahu ceritakan tentang rokok....



Nak cerita pasal definisi rokok.... Rasanya tak payahlah kot... sebabnya semua orang dah tau.... Kalau sesiapa yang belum tahu carilah di wikipedia.... Apa yang nak diberitahu hari ini adalah pasal rokok durjana....


Setiap tahun, setiap bulan, setiap minggu, setiap jam, setiap minit, setiap saat bahkan setiap detik ada je orang yang merokok.....Tak percaya tengoklah masyarakat kat sekeliling kita ada je yang merokok.... bukan orang dewasa sahaja bahkan budak sekolah pun merokok jugak..... Saya nak tanya kepada pembaca blog ini apa bestnya rokok ini?..... Yang saya tahu rokok itu hanyalah sebagai pembunuh kita.....

Ramai yang dah tahu tetapi kenapa masih ada yang merokok...... Dalam Islam, agamanya melarang umatnya yang merokok tetapi tengoklah ada jugak yang merokok..... Dalam solat bukan main khusyuk. Tapi  hakikatnya, lepas solat rokoklah tempat ia bergantung... Nak kata faedah bila kita merokok rasanya adalah kot... Faedahnya boleh mati cepat... Sebabnya.... tanyalah sendiri pada penghisap rokok yang tegar.....


Tak guna kalau kita bagi nasihat kan.... Sebabnya orang dah tak ambik kisah... Saje je nak bunuh diri sendiri



No comments:

Post a Comment

Where Are U From?