20 Mar 2012

Bandar atau Kampung

Assalamualaikum w.b.t..... Hari ini nak cerita pasal nasi lemak kampung dengan nasi lemak bandar...

Seperti biasa, kalau nasi lemak yang dijual di bandar  memang mahal macam harga air kotak. Dianggarkan RM 1.20 ~ RM 2.00.... Kalau nasi lemak yang dijual di kampung  harganya mencecah  sebanyak 60 sen ~ 70 sen......
Setuju tak apa yang saya katakan? Kalau tak setuju silalah comment di ruangan comment... Sama-sama kita berbincang......

Okaylah, mesti ramai yang dah pening apa yang saya merepek nih kan.... Straight forward saya katakan.... Sebenarnya, saya nak katakan harga nasi lemak  di bandar sebenarnya lebih mahal berbanding dengan kampung punya...... Lebih-lebih lagi kalau kita tengok orang yang jual nasi lemak di bandar, mungkin mereka nak jual banyak sebab itu lah mahal tapi kalau kampung punya orang jual sikit je... Tapi kalau kat bandar  orang hanya jual lauk sambal bilis je kalau nak tambah apa apapun kenalah bayar lebih kan tak la macam kat kampung pelbagai variasi ada seperti ayam yang comel-comel je, ikan masin, bilis telur, bilis, telur dan sotong......

Pada pendapat saya, walaupun saya orang bandar tetapi saya lebih meminati nasi lemak kampung berbanding  bandar... sebab apa? It's secret..... hehehe


1 comment:

Where Are U From?