24 Apr 2011

A Story Of Nasi Lemak

Tersebut kisah dahulu, Nasi Lemak yang dianayai oleh Si burger dan Si Nasi Beriyani(MAMAK STYLE). Pada suatu hari nasi lemak ini dituduh oleh Sang Manusia yang menyebabkan anak-anak mereka obesiti atau lebih dikenali sebagai gemuk......

Nasi Lemak: Aduhai, malang  sungguh nasib aku, kenapa aku yang dituduh oleh manusia yang menyebabkan anak-anak mereka jnadi gemuk
Burger: Hahaha padan muka kau . Kau tu dah laa banyak lemak. Cuba kau kurang kan lemak kau tu hehehehe
Nasi Beriyani: Betul, betul, betul
Nasi Lemak: Sampai hati korang
Nasi Beriyani: Memang sampai hati sebab kau melanggar undang-undang mengikut akta 99999 yang   menyebabkan anak-anak mereka jadi gemuk
Nasi Lemak:(Marah) Habih tu korang  tak bersalah ke hah!!!
Nasi Beriyani dan Burger: Ya memang bukan kami
Nasi Lemak: Korang ni saja je nak buat bagi aku marah........Korang dengar sini baik-baik.........Korang tahu tak korang ni memang tak sedar diri. Kalau mak bapak budak tu malaas nak masak dia mesti beli kat luar. Kalau anak atau mereka tu nak makan nasi beriyani atau burger mereka mesti beli !!!  Kau tahu  tak burger dan nasi beriyani kat luar tu banyak kalori berbanding aku......
Burger dan Nasi Beriyani: (Hanya tersengih)

So conclusion dari cerita ini tidak semestinya nasi lemak yang menyebabkan kanak-kanak mengalami  obesiti......Banyak benda lagi yang berpunca kanak-kanak mengalami obesiti

No comments:

Post a Comment

Where Are U From?