17 Jul 2010

Apabila Manusia Tidak Memegang Kepada Kejujuran 2


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

Hari ini saya nak sambung tentang Apabila Manusia tidak Memegang Kepada Kejujuran yang dihantar pada 28 April 2010.

Setiap orang yang memegang kepada kejujuran akan mendapat 3 benda iaitu:
A) Kepercayaan
B) Cinta
C) Dihormati

Salah satu orang yang kita untuk memberi sepenuh kepercayaan ialah
A) Anak kita
B) Orang yang mnjadi sahabat karib kita
C) Orang yang rajin beribadah

Kadang-kadang kita terlalu mempercayai seseorang itu sehinggakan dia nelan diri kita semula seperti dek kata pepatah " Harapkan Pagar, Pagar Makan Padi" Oleh itu, sebelum kita memberi sepenuh kepercayaan kepada orang lain selidiklah dulu dari mana ia berada. Dibawah ini ada beberapa situasi yang mungkin berlaku dikalangan kita;

Situasi 1
Amir: Ruslan, kan sanggup awak mebankrapkan syarikat saya
Ruslan: Hei orang tua, aku nak kan duit kau je bukannya syarikat kau tu

Situasi 2
Fahimi: Aku percaya kan kau untuk menjaga syarikat aku
Afnan: Bodoh betul, kau bukannya tak tahu aku ini siapa. Aku ini boleh buat bagi syarikat kau jatuh muflis(katanya sendirian)

No comments:

Post a Comment

Where Are U From?