29 May 2010

Asam Gelugor ......

Hehehe semalam Mama bungkus asam keping untuk dijual. Best jugak jual asam keping nihhh....... Ye lah sebab dapat duit...... Semalam asam keping tu laku 11 bungkus je!!!!!!! Kami jual satu bungkus tu RM 2.00......Murah, lagi pun asam yang kami jual ni 'halalan thoiba' dan suci. Tapi bukan jual dalam blog ni tau sebab bimbang permintaan melebihi bekalan,kerana itu kami hanya jual kat sekitar tempat tinggal kami iaitu kat Seksyen 3, 43650 Bandar Baru Bangi.......

Haaa................ inilah dia rupanya asam gelugor yang kami jual, nampak bersih dan sememangnya bersih, maklumlah perusahaan orang kampung sendiri.

Hari ni kami jual lagi yang bakinya. Best tau... tak payah keluar modal. Semua yang dapat milik kami termasuk modal dan untungnya sekali. Mama cakap sebagai galakan untuk kami belajar berniaga. Lagi pula dapat membantu bapa saudara di Kampung memasarkan hasil kebunnya. Disamping dapat duit, kami dapat pahala. Bukankah 90% daripada rezeki datangnya dari berniaga. Bukan apa .... nak ikut Sunnah Rasullullah (saw).

No comments:

Post a Comment

Where Are U From?